Physiological adaptations in women during a North Pole Expedition

عمليات التأقلم الفسيولوجية في المرأة خلال الرحلة الاستكشافية في القطب الشمالي

PI of the POWER/Eat-Sleep-Ski study, Audrey Bergouignan, explains what each of the monitors that the team will be wearing during the expedition will be measuring...

What is the purpose of the study? The objective of this research project is to take advantage of a unique expedition planned in spring 2018. An international team of 11 female explorers will ski the last degree to the North Pole. By using state-of-the-art methods and top-notch equipment, our specific aims are to determine the impact of polar conditions on energy needs, biological rhythms and physiological stress. This project represents an exceptional opportunity to better understand the physiological flexibility of our organism when facing extreme environmental conditions. It will further help planning future exploratory missions to extreme environments, such as Polar Regions or space.

إلى ما ترمي هذه الدراسة؟ يتمثل الهدف من هذا المشروع البحثي في الاستفادة من رحلة استكشافية فريدة من نوعها خلال ربيع 2018، حيث سيقوم فريق دولي يتألف من إحدى عشر مستكشفة بتزلج أعلى نقطة من القطب الشمالي. وستتمثل أهدافنا المحددة في تحديد مدى تأثير الظروف القطبية على الاحتياجات من الطاقة وعمليات التواتر البيولوجية والإجهاد الفسيولوجي وذلك من خلال استخدام أحدث الطرق ومعدات وأجهزة متميزة. ويمثل هذا المشروع بدوره فرصة استثنائية لتحقيق فهم أفضل للمرونة الفسيولوجية لأعضائنا عند مواجهة الظروف البيئية الصعبة. كما سيساعد هذا المشروع أيضاً في التخطيط للرحلات الاستكشافية في المستقبل من أمثلة الرحلات الاستكشافية إلى المناطق القطبية أو الفضاء.

Why study this expedition? The earth`s polar regions offer a unique set of challenges and hazards including extreme temperatures, blizzards, difficult terrain due to the ice always on the move, as well as long daylight. Due to the geography and remoteness of the Arctic, deep access is restricted to walking or cross-country skiing. These modes of locomotion impose very high energy expenditure, which coupled with these extreme conditions can challenge health. The extent to which this extreme environment will impact the human body is however poorly known.  While few men have been studied during Arctic explorations, no data exist in women.

 Read more about Principle Investigator Audrey Bergouignan...

Read more about Principle Investigator Audrey Bergouignan...

ما هو السبب الذي يكمن خلف دراسة هذه الرحلة الاستكشافية؟ توفر المناطق القطبية مجموعة متميزة وفريدة من التحديات والمخاطر التي تضم درجات الحرارة القصوى والعواصف الثلجية والتضاريس الوعرة بسبب تواجد الثلج عند التنقل دائماً بالإضافة إلى طول فترة النهار. ونظراً إلى الأحوال الجغرافية وبعد المنطقة القطبية الشمالية، يُحظر التعمق سواء في المشي أو التزلج للمسافات الطويل. وتحتم طرق التنقل هذه درجة عالية من الإنفاق على الطاقة والتي يمكن اقترانها مع هذه الظروف الصعبة أن تمثل خطورة على الصحة. وعلى الرغم من ذلك، فالدرجة التي ستؤثر بها هذه البيئة الصعبة على جسم الإنسان غير معروفة بقدر كافٍ. ففي حين تم إجراء دراسة على عدد قليل من الرجال خلال رحلاتهم الاستكشافية في المنطقة القطبية الشمالية، لا تتوفر أية بيانات حول السيدات. 

Who is conducting the study? An all-female scientific team who has extensive research experience and expertise in human metabolism, field work in Polar Regions and who is passionate about outdoor adventures will conduct this study. The Principle Investigator is Audrey Bergouignan is a human physiologist specialized in the study of metabolism and its regulation by environmental factors. She is a researcher at the Department of Ecology, Physiology and Ethology (DEPE-IPHC, Strasbourg, France)

من الذي سيقوم بإجراء هذه الدراسة؟ سيقوم فريق علمي يتكون بالكامل من سيدات تتمتعن بخبرة واسعة في مجال البحث العلمي وخبرة في عملية التمثيل الغذائي داخل جسم الإنسان بالإضافة إلى مزاولة عمل ميداني في مناطق قطبية، فضلاً عن شغفهم بالمغامرات الخارجية بإجراء هذه الدراسة. والباحثة الرئيسية هي أودري بيرغوينغنان وهي أخصائية في علم وظائف الأعضاء البشرية ومختصة في دراسة عملية التمثيل الغذائي وتنظيمها بفعل عوامل بيئية. كما أنها أيضاً باحثة في قسم البيئة ووظائف الأعضاء وسلوك الحيوان (قسم البيئة ووظائف الأعضاء وسلوك الحيوان في معهد هوبيرت كورين للتخصصات المتعددة في مدينة ستراسبورغ بفرنسا).

logo.png
index2.png
index.png
logocnrsEN.png
index3.jpg

 

What exactly will you be measuring?

Our specific aims are to determine the impact of polar conditions on:(i) the energy needs assessed by measuring free-living total energy expenditure, metabolic rates and body composition,(ii) the biological rhythms by following the pattern of physical activity, sleep and body temperature,(iii) the physiological stress response as measured by levels of cortisol in saliva.

 

UofS study.jpg