Mariam Hamidaddin

Mariam, 32, is from Jeddah in Saudi Arabia.

'My passion for building safe spaces for genuine expression started in 2011 when I attended my first open mic night in Egypt,' explains Mariam. 'Experiencing a group of people get up on a mic and speak their hearts and minds for 5 minutes in an environment that is supportive and encourages you to be and share your authentic self in all its beauty and vulnerability was so empowering. I believed that everyone should experience that. I believed it could changes lives. So one month later, with the support of amazing friends, I started open mic nights in my hometown. My life has never been the same since. A new Jeddah unfolded right in front of my eyes. The results of co-creating that platform reassured me that I want to continue on this path and so in 2015 I started a co-working space, ‘Humming Tree’, that focuses on creativity and well-being and is built on the foundation of community and collaboration.

I applied to this expedition because it is a challenge and an opportunity. An adventure with a diverse group of women which is focused on community, personal growth and empowers people? Of course, yes!'

مريم حميدالدين

مريم، ٣٠عامًا،  من جدة- المملكة العربية السعودية

تقول مريم "إن شغفي لبناء مساحات آمنة للتعبير الصادق بدأت في ٢٠١١ حين حضرت لأول مرة تجربة "المايك المفتوح" في مصر.  إن مشاهدة مجموعة من الأشخاص يتحدثون عبر المايكرفون لمدة ٥ دقائق يعبرون فيها بشكل حر في بيئة داعمة تشجعك لأن تكون ذاتك وتشاركها مع الآخرين بجمالها وهشاشتها أشعرني بالتمكين. كنت أود أن يختبر الجميع هذه التجربة. لقد شعرت أنها ستغير حياة الكثيرين. بعد شهر من تلك التجربة، استطعت بدعم من أصدقاء رائعين أن أبدأ بتنظيم أمسيات" المايك المفتوح" في مدينتي. ومنذ ذلك الحين تغيرت حياتي. أصبحت أرى جدة تتشكل أمام عيني من جديد،  لقد أكدت لي نتائج التعاون المشترك في تنظيم الأمسيات أنني أريد أن أكمل في هذا الطريق فقمت في ٢٠١٥ بتأسيس مساحة للعمل المشترك" Humming Tree" تركز على الإبداع و الرفاهية و تقوم على أسس مجتمعية و تعاونية.

لقد قدمت على هذه الحملة لأنها تمثل لي تحد وفرصة. مغامرة مع مجموعة متنوعة من النساء، تركز على الحس الاجتماعي والنمو الشخصي وتمكين الآخرين؟ بالطبع، نعم!

 

 
GSALOGO.png
mpflogo.jpg