Misba Khan

Misba, 49, lives in Manchester with her husband and two children: daughter age 24 and son age 20.

For the past 15 years she has been working as part of the finance team at the North Manchester General Hospital. Aside from her professional role, she is also a trained Chaplin, undertaking voluntary work with female patients in the mental health department. Although British born and bred she is of Pakistani origin. She sometimes finds that women in her community are reluctant to stretch their abilities and reach their full potential: "Within my work place I am one of a small proportion of ethnic minorities, which can be challenging sometimes especially due to the current world crisis and representation of certain groups in the western media."

She hopes that by joining this expedition she would be able to form bridges between different cultures by encouraging women within and out of her community to gain new skills. She would "like to show people that those from all abilities and backgrounds can get involved in activities that may push themselves for their own self-development". She has been trekking with the Manchester Ramblers every Sunday for the past 7 years and has climbed various peaks in the UK, including Snowdonia and Ben Nevis. "I have also trekked internationally with a winter trek to the Atlas mountains, Mt Toubkai (Morocco) and most recently in 2015 I climbed Mt Kilimanjaro, raising almost £1500 for equipment in the children’s unit at North Manchester General Hospital. I hope to succeed on this expedition and make it my biggest achievement to date!"

مسبا خان

مسبا، ٤٧ عامًا ، تعيش في مانشستر مع زوجها و أبناءها: بنت عمرها ٢٤ عامًا، و ابن يبلغ من العمر ٢٠ عامًا،

على مدى السنوات الخمسة عشر الماضية، عملت كجزء من فريق التمويل في مستشفى شمال مانشستر العام.

بعيدًا عن عملها المهني، فقد تدربت لتكون مرشدة دينية، تقدم عملاً تطوعيًا للمرضى النساء في قسم الصحة النفسية. على الرغم من أنها ولدت ونشأت في بريطانيا، إلا أنها من أصول باكستانية. تشعر مسبا أحيانًا أن النساء في مجتمعها يترددن في تنمية قدراتهن و تحقيق إمكاناتهن الكاملة.  داخل عملي، أنا واحدة ضمن مجموعة صغيرة من الأقليات العرقية، وهو ما قد يكون صعبًا في بعض الأحيان، خصوصا بسبب الأزمة العالمية الراهنة وتمثيل بعض الفئات في وسائل الإعلام الغربية ".

تأمل مسبا من خلال انضمامها  إلى هذه الحملة أن تكون قادرة على مد الجسور بين الثقافات المختلفة من خلال تشجيع النساء داخل وخارج مجتمعها إلى اكتساب مهارات جديدة.  تود مسبا أن "تثبت للناس أن الآخرين جميع الناس بمختلف قدراتهم وخلفياتهم قادرون على الانضمام لأنشطة تدفعهم لتطوير أنفسهم"  تقوم مسبا بالذهاب في رحلات مع فريق Manchester Ramblers منذ ٧ سنوات وقد تسلقت عدة قمم في بريطانيا، من بينها سنودونيا وبن نيفيس. " لقد قمت أيضًا برحلات دولية كرحلة إلى جبال أطلس و توبقال بالمغرب، و مؤخرًا في ٢٠١٥ تسلقت كلمنجارو، و جمعت ما يقارب ١٥٠٠ باوند للمعدات في وحدة الأطفال في مستشفى شمال مانشستر العام. أتمنى أن أنجح في هذه الحملة و أن تكون أكبر إنجازاتي حتى اليوم!"