Extreme Psychology:

Examining psychological dynamics during a North Pole expedition

علم النفس خلال الظروف القاسية الصعبة:

 Click here to read more about Dr Nathan Smith...

Click here to read more about Dr Nathan Smith...

What is the purpose of the study?  The study aims to understand the psychological responses, developments and potential challenges individuals experience as a result of undertaking expeditions in extreme environments. The focus of the study will be on the psychological effects of the expedition including how it has impacted upon the perspective of team members as well as different thoughts, feelings and behaviours. The results of the study will contribute to a greater understanding of how engaging in challenging expeditions impacts upon those taking part and the psychological responses experienced on completion of the journey

دراسة التفاعلات النفسية أثناء الرحلة الاستكشافية إلى القطب الشمالي 

ما هو الهدف من هذه الدراسة؟ ترمي هذه الدراسة إلى فهم الاستجابات والتطورات والتحديات النفسية المحتمل أن يمر بها الأفراد نتيجة القيام برحلات استكشافية في بيئات تتميز بالصعوبة والقسوة. وسوف تصب الدراسة تركيزها على الآثار النفسية للرحلات الاستكشافية متضمنة مدى تأثيرها على وجهات نظر أعضاء الفريق وأفكارهم المختلفة وأحاسيسهم وسلوكياتهم. وستسهم النتائج التي سيتم التوصل إليها من خلال هذه الدراسة في تحقيق فهم أكبر لمدى تأثير المشاركة في الرحلات الاستكشافية التي تنطوي على تحديات على الأشخاص المشاركين فيها والاستجابات النفسية التي يمرون بها عند إنهاء الرحلة. 

What does that mean?! The study will be investigating how each team members personal values change throughout the course of the expedition. Many people feel that they have been 'changed' by the experience of taking part in an expedition - we often call it a 'life-changing' experience - and this study seeks to pin down exactly how we are 'changed'. To add extra interest is the fact that each team member comes from a very different cultural background. Will this affect how our individual values alter?

ما الذي يعنيه ذلك؟ ستعمل الدراسة على البحث في مدى تغير القيم الشخصية لأعضاء الفريق طوال فترة هذه الرحلة الاستكشافية. فالعديد من الأشخاص يشعرون بأنهم قد "تغيروا" بفعل تجربة المشاركة في رحلة استكشافية – وهو ما نُطلق عليه غالباً التجربة التي "تغير الحياة". كما تسعى هذه الدراسة أيضاً نحو تحديد مدى "تغيرنا" بالتحديد. وما يضيف مزيد من الاهتمام هو أن كل عضو من أعضاء الفريق ينحدر من خلفية ثقافية مختلفة عن الآخر. فهل سيكون لذلك تأثير على مدى تغير قيمنا الفردية؟

  Listen to Polar Exposure episode No.14 to hear Dr Nathan talk about expedition psychology with the team....

Listen to Polar Exposure episode No.14 to hear Dr Nathan talk about expedition psychology with the team....

What does the study involve?  Members of the expedition team will be asked to complete 3 multi-section questionnaires as well as a daily diary. The questions will focus on descriptive information about the expedition, personal factors, experiences of the situation and different psychological processes related to how each member of the team thinks, feels and behaves. 

ما الذي تنطوي عليه هذه الدراسة؟ سيُطلب من أعضاء الفريق إكمال عدد 3 استبيانات متعددة الأجزاء، فضلاً عن إكمال مفكرة يوميات بشكل يومي. وستركز الأسئلة على المعلومات الوصفية حول هذه الرحلة الاستكشافية والعوامل الشخصية بالإضافة إلى الخبرات المكتسبة من هذا الوضع والعمليات النفسية المختلفة المرتبطة بالطريقة التي يفكر ويشعر ويتصرف بها كل عضو من أعضاء الفريق على حِدَةٍ.

What will happen to the results of the study?  It is expected that the results will be published in a peer-reviewed scientific journal.  Findings from the study may also be published in magazine articles targeted at a more general population.

ما الذي سيحدث لنتائج هذه الدراسة؟ من المتوقع أن يتم نشر هذه النتائج في جريدة علمية معتمدة، بالإضافة إلى إمكانية نشر نتائج هذه الدراسة في مقالات تُنشر في مجلات تستهدف مجموعة أعم من الأشخاص.