Expedition Science / العلوم الاستكشافية

Team members of the Euro-Arabian North Pole expedition will be taking part in two scientific studies during their ski to the top of the world. Both studies will contribute towards research aiming to make human spaceflight and interstellar exploration possible in the future. One looks at the impact of extreme environments on the body, while the other looks at the consequences on the human mind.

سيشارك أعضاء الفريق الأوربي العربي في الرحلة الاستكشافية في القطب الشمالي في دراستين علميتين أثناء قيامهم بتزلج قمة العالم، حيث ستسهم كلا الدراستين في بحث يهدف إلى جعل قيام الإنسان برحلات إلى الفضاء الخارجي واستكشاف النجوم والكواكب أمر ممكن في المستقبل. وتتناول إحداهما مدى تأثير البيئات القاسية الصعبة على جسم الإنسان، بينما تتناول الأخرى آثارها على عقل الإنسان. 

 

focus on the Physical:

eat - sleep - ski

التركيز على الجوانب البدنية: تناول الطعام – النوم – التزلج

The expedition will be taking part in an exciting and ground-breaking study to examine physical adaptations to the extreme environment and activity on their way to the North Pole. Leading this study is human physiologist, Audrey Bergouignan, whose research aims to understand human adaptations to the space environment.  In the podcast below, Audrey describes the study the expedition will undertake and how this fits into her wider research...

ستشارك الرحلة الاستكشافية في دراسة مثيرة ورائدة لبحث ودراسة عمليات التأقلم البدني على النشاط والبيئة القاسية الصعبة وذلك في طريقهم إلى القطب الشمالي. ويترأس هذه الدراسة أخصائية علم وظائف الأعضاء البشرية أودري بيرغوينغنان والتي يرمي البحث العلمي الخاص بها إلى فهم عمليات تأقلم الإنسان على بيئة الفضاء. وتقدم أودري في هذه النشرة الصوتية فيما يلي وصفاً للدراسة التي ستجريها الرحلة الاستكشافية وكيف يندرج ذلك ضمن بحثها العلمي الأوسع نطاقاً ...

In collaboration with the Department of Ecology, Physiology and Ethology, Institut Pluridisciplinaire Hubert Curien, National Centre for Scientific Research (CNRS), Universite de Strasbourg, France.

بالتعاون مع قسم البيئة ووظائف الأعضاء وسلوك الحيوان في معهد هوبيرت كورين للتخصصات المتعددة في المركز الوطني للبحث العلمي التابع لجامعة ستراسبورغ في فرنسا. 

index2.png
index3.jpg
index.png

Latest News! Delighted to say that the science project carried out during the The Women's Euro-Arabian North Pole Expedition will be presented at the next Polar2018 conference in Davos in June 2018!

آخر الأخبار! إنه ليسرني ويُسعدني أن أقول بأنه سيتم عرض المشروع العلمي الذي يتم تنفيذه خلال الرحلة الاستكشافية للسيدات الأوربيات والعربيات إلى القطب الشمالي في المؤتمر القطبي التالي لعام ٢٠١٨ في مدينة دافوس في شهر يونيه ٢٠١٨.

 

Focus on the mind:

extreme psychology

التركيز على الجانب العقلي:

The study the expedition will undertake to explore the reaction of the mind to extreme environments is being led by Senior Research Scientist, Dr Nathan Smith, a specialist in human performance and psychology, particularly in the Polar Regions.

In the video below, Dr Nathan explains what the study will entail and why it matters....

علم النفس خلال الظروف القاسية الصعبة

يترأس الدراسة التي ستقوم البعثة الاستكشافية بإجرائها للوقوف على تفاعل العقل مع البيئات القاسية الصعبة الباحث العلمي الأقدم د/ ناثان سميث وهو متخصص في علم النفس والأداء البشري ولاسيما في المناطق القطبية.

ويقدم د/ ناثان في مقطع الفيديو الموضح بأسفل شرحاً لما تستلزمه الدراسة والسبب الذي يكمن خلف أهميتها...